Mindre fel och underhållsbehov tas om hand av medlemmarna under föreningens skötseldagar som brukar hållas en gång på våren och en gång på hösten.
Om du är osäker på hur något ska felanmälas kan du kontakta styrelsen: Felanmälan till styrelsen (öppnar en mall i ditt epostprogram). OBS! Vid allvarliga fel och brister meddela alltid styrelsen även om du själv gjort en felanmälan.
Skötseln omfattar följande arbeten:
1. Gräsklippning ca en gång per vecka (ca 22 gånger per säsong)
2. Putsning av gräs ca en gång var tredje vecka.
3. Gräsröjning två gånger per säsong.
Tänk på att åtgärder i din lägenhet och förråd som du beställer via HSB eller något annat företag ska faktureras dig som medlem och inte föreningen.
Inomhus är det generellt bostadsrättshavarens ansvar att åtgärda fel och brister. Dock är exempelvis element och värmepump föreningens ansvar. Om du är osäker på vad som gäller i ett enskilt fall kan du kontakta styrelsen innan du gör en felanmälan eller beställer en tjänst.
Du kan läsa mer om ansvarsfördelningen på sidan Underhåll och dess underliggande sidor.
Föreningen har tecknat avtal med Elterm när det gåller våra frånluftsvärmepumpar. Elterm kommer att genomföra en årlig översyn/funktionskontroll av värmepumparna.
Det är alltså Elterm du skall kontakta om du får fel på frånluftsvärmepumpen.
Tel nr till Elterm är 0322-12324.
Föreningen har ett gruppavtal med Sappa. Felanmälan görs direkt till dem. Skulle felet ligga i stadsnätet vidarebefordrar leverantören ärendet.
Support för gruppanslutna fastigheter
Föreningen har avtal Länsförsäkringar och bostadsrättshavare kan kontakta dem vid problem med skadedjur.
Tel: 010 4926 260 Uppge kundnr 2200201